جشن تکلیف دخترانه

جشن تکلیف دخترانه در سرزمینمون همیشه برای خونواده ها، جشن مهمی بوده و هست، شما والدین عزیز میتوانید در اینجا هر آنچه برای برگذاری جشنی باشکوه برای جشن عبادت دختر نازنین تان نیاز دارید بیابید.

این مقاله در تاریخ 1402/10/31 بروزرسانی شده است.

جشن تکلیف دخترانه رادر دسته بندی محصولات ویژه دراین صفحه میتوانید مشاهده نمایید وهر آنچه نیاز دارید راباکمترین هزینه از گروه شادی های مذهبی تهیه کنید و درسریعترین زمان درهر کجای ایران عزیزمون هستید تحویل بگیرید .

ما خوشحالیم میتوانیم سهم کوچکی دربرگزاری جشن تکلیف دخترانه فرزندان شما داشته باشیم…

جشن تکلیف دخترانه

جشن تکلیف دخترانه چیزیست که دراین روزها موضوع مهم این جستجوهای شما میباشد، شما میتوانید ازاطلاعات مهم و لازم برای برگزاری هرچی بهتر مراسم جشن تکلیف دخترانه فرزندان زیبایتان دراین مقاله بهره ببرید وهمچنین در صورتی دوست دارید تا ما هم در برگزاری این جشن باشکوه در کنار شما باشیم میتوانید ازمحصولات خاص وویژه ما که مخصوص جشن تکلیف دختران هست استفاده نمایید.

ازلیست فوق میتوانید هر آنچه واسه برگزاری مراسمی باشکوه مکلف شدن دختر گرامیتان نیاز دارید رابا کمترین قیمت تهیه نمایید، برخی از اقلام عبارت است از: انواع ریسه ، انواع تاج و تل ، انواع تزئینات و ایده ها ، خوراکی و کوکی ، رحل و قرآن و تسبیح ، ست عبادت ، گیفت وتگ و انواع هدایا.

محصولات جشن تکلیف دخترانه

(جهت دیدن نمونه کارها روی تصاویر کلیک کنید)

شكرانه تكليف دختران

درمراسم جشن تکلیف دخترانه نازنینمون خوب است که شکرانه این نعمتی خداوند به آنها داده است چندکار را انجام بدهیم:

1 ـ سجده شكر براى سلامتى و نعمت تكليف.

2 ـ كمك نيازمندان و دادنِ صدقه.

3 ـ سلام دادن فرشتگانى كه همراه انسانند و كارهاى خوب و بد را مى نويسند.

4 ـ پناه بردن به خدا از شرّ شيطان رجیم

5 ـ كمك گرفتن ازخدا و دعا براى موفقيت در انجام وظيفه.

در مراسم عمومی معمولا در مدارس انجام میشود لازم است که حاضران رابه اهمیت انجام وظیفه الهی سوق دهند.

همانطور که هرکسی بر او واجب هست تا وظایف بندگی را برای خداوند انجام دهد، دراین مورد نیز پدرو مادران و معلمان نقش خیلی مهمی دارند تا این خاطره دینی هچه باشکوهتر در خاطره فرزندشان باقی بماند.

سرود جشن تکلیف دخترانه

متن سرود :
جشن تکلیف شده ام نه ســــــاله جشن تکلیف من هست
جانمــــــاز و چـــــادر همه درکیف من هست
دین من اسلام هست
من مسلمان هستم
می رسد صــوت اذان شاد و خندان هستم
چادری داده به مــــن هدیه ای مادر من 
مثل تاجـــــــی از گل چادرم بر سر مــن
شـــــــده ام نه ساله بعد از این خوش حالم

جشن تکلیف چیست؟

درپاسخ به این سوال مهم باید گفت یکی ازمراسم مذهبی در بین مسلمانان است که برای دختران و پسران اجرا میکنند.

بر اساس دستورات دین اسلام، دختران و پسران مسلمان، مکلّف نامیده می‌شوند و می‌بایست واجبات دین اسلام را انجام دهند و از محرمات دوری کنند..

سن تکلیف برای دختران مسلمان، در پایان ۹ سالگی و آغاز ۱۰ سالگی و پسران، پایان ۱۵ سالگی و آغاز ۱۶ سالگی می‌باشد.

همچنین مدارس و خانواده ها سعی میکنند با برگزاری مراسم ، این روز رابرای فرزندان خود جشن بگیرند.

منبع:ویکی پدیا

جشن تكليف براى چيست؟

ما مسلمانان باهر عید ومناسبتی که ازطرف خدای مهربان قرار شده است جشن میگیریم تا دراون روز به شکرگذاری ازخداوند تعالی بپردازیم. به همین دلیل به تکلیف رسیدن هم نوعی جشن به حساب می آید چون دراین روز، مابه بلوغ عقلی رسیده ایم واز این پس در نزد خداوند جایگاه ویژه ای خواهیم داشت.

ما باجشن تکلیف، نعمت های خدارا گرامی میداریم و این روز بزرگ راجشن میگیریم تاخاطره های بیادماندنی برای خود بسازیم.

خاطره جشن تکلیف دخترانه و پسرانه یک خاطره بسیار شیرین است که همانند تاریخ تولد، دریاد نوجوانان خواهد ماند.

این جشن به عنوان یک رویداد مهم در زندگی دختران و پسران مسلمان، به آن‌ها انگیزه و امید می‌دهد که در راه خداوند پیش بروند و به دستاوردهای بزرگی دست یابند.

جشن تکلیف دخترانه

مکلف شدن چیست؟

کسانی از لباس کودکی بیرون آمده ولباس تکلیف تن میکنند نزد خداوند متعال جایگاه ویژه ای پیدا میکنند.

کسانی به تکلیف میرسند باید درباره اصل تکلیف ،عقاید اسلام و احکام شرعی ومسائلی که درزندگی هر جوانی باید رعایت شود اطلاعات بیشتری دریافت کنند.

برگزاری جشن تکلیف دخترانه یا همان عبادت برای هر مسلمانی اهمیت دارد ، به طوری که سیدبن طاووس یکی از عالمان فرهیخته در جهان میگوید من سالروز به تکلیف رسیدن خود را همیشه جشن میگیرم و ازکسانی که این روز را جشن میگیرند به نام نیک یاد میکنم.

ایشان میفرمایند: من خود وفرزندان خود راتوصیه می کنم که حق این روز بزرگ را ادا کنند وبا تعظیم و تجلیل با آن برخورد نمایند .

همچنین مسئولیت وظایف دیگری نیز به عهده فردی است که به تکلیف رسیده است؛ مانند رعایت احکام دینی، احترام به والدین، پرهیز از گناهان، کمک به نیازمندان و… در واقع تکلیف به معنای مسئولیت و وظیفه است که فرد از طرف خداوند به آن مکلف شده است و باید تمام قدرت خود را برای انجام آن بکار بگیرد. به همین دلیل اهمیتی بسیار بالایی در دین اسلام دارد و همیشه باید در ذهن هر فردی که به تکلیف رسیده است، حفظ شود.

لحظه مهم بندگی

وقتی درمسیر زندگی هستیم به لحظاتی میرسیم ک واقعا کمیاب هست، یکی ازاین لحظات مهم زمان تکلیف رسیدن فرزندمان است، چرا که خوشحالی ما انرژی مثبتی به فرزندان ما میدهد و او دیگر میداند که کم کم باید کودکی را پشت سر بگذارد و پا بدنیای بزرگتری بردارد

او باید بداند در این فضای جدید خداوند او را انتخاب کرده واکنون مسئولیتی را به عنوان تکلیف به اون داده است.

تکلیف به معنی حضورموثر و مسئولیت شرعی وفردی و اجتماعی است ومرحله ای هست که ما را نسبت وظایفان برای باقی عمر آماده میکند.

تمرین بزرگسال بودن

 باکمی دقت میتوان متوجه شد کودکی تمرین بزرگسالی است و جایی برای عبور از آن است چرا که دنیای کودکی کسل کننده است و نمیتوان همیشه درآن ماند بلکه دوران بزرگسالی دوران فرارسیدن لحظه های ناب است تا طعم واقعی زندگی را بچشیم.

البته این نکته واضح است کودکی بدون بزرگسالی معنا ندارد. هردو ، مرحله ای مهم اززندگی است که گذارندن آن لازم است.

جشن تکلیف دختران

مراسم جشن تکلیف دخترانه

برگزاری مراسم جشن تکلیف درایران وکشورهای مسلمان مناسبت رسیدن فرزندانشان بسن بلوغ انجام میشود تابدین وسیله ازخداوند سپاسگذاری کنند.

امروزه باتوجه بشرایط جامعه واقتضای زمان ، مراسم جشن تکلیف دخترانه به دو صورت برگذار میشود : “جشن تکلیف دخترانه درخانه” و “جشن تکلیف دخترانه درمدرسه”

تم جشن تکلیف دخترانه در منزل

فرارسیدن دوره بلوغ فکری و جسمی برای نوجوانان درکشور عزیزمان توسط خانواده ها جشن گرفته میشود تا به رشد روحی و پرورش فکری او کمک شود.

مهمترین مورد دربرگذاری جشن، محتوای آن است . اینکه جشن تا چه حد محتوای معنوی داشته و تاثیر مثبتی داشته باشد خیلی مهم میباشد لذا نکاتی را باید خانواده ها درهنگام برگذاری این مراسم رعایت نمایند تا این تجربه مهم به فرزندشان منتقل شود.

 

تم جشن تکلیف دخترانه در مدرسه

برگزاری جشن تکلیف دخترانه یکی ازسنت‌های مهم درمدارس دختران درایران میباشد. این جشن راکه جشن بندگی نیز مینامند آغاز راهی نوبرای نوجوان شما است که وارددوره جدیدی از زندگی میشود.

خاطره جشن تكليف دخترانه درمدرسه، يك خاطره شيرين تربيتى ومعنوى میباشد که مدارس میتوانند باایجاد مراسمی خاره انگیز ، این خاطره رادر ذهن دانش آموزان ماندگارتر نمایند.

 

اقدامات پیش از شروع جشن تکلیف دخترانه

مکان برگزاری مراسم

مکانی ک واسه برگزاری مراسم دخترانه انتخاب میشود معمولا درمدرسه ویا منزل مکلف هست.

با توجه به اینکه مراسم تکلیف دخترانه وپسرانه یک جشن معنوی است بهتر است درمدارس اگر برپا میشود درمسجد یا نمازخانه مدرسه باشد.
البته برای انس بیشتر دانش آموزان بامکان‌های دینی برگزاری جشن درامامزاده‌های شهر نیز ایده‌ی ای است ک میتوانید ازآن بهره ببرید.

تهیه‌ی تاج بندگی

جشن تکلیف دخترانه ، تاج بندگی ازجمله آیتم های مهم دربرگزاری مراسم جشن درمنزل یامدرسه است ک شما میتوانید ازطریق لینک ” خرید تاج و تل جشن تکلیف” میتوانید ازنمونه های ما دیدن نمایید وهرکدام راکه برای دختر دلبندتان پسندیدید خیلی سریع درسراسر کشور تحویل بگیرید.

نصب دکور و سن

دکور وسن دخترانه مراسم هرچقدر جذاب‌ وخلاقانه‌ باشد، مراسم بیادماندنی ترخواهد بود ، ایده های زیادی برای دکور جشن تکلیف دختران زیبای شماداریم ، میتوانید از طریق لینک ” دکور جشن تکلیف ” ازنمونه های زیبا وخاص ما دیدن نمایید .

ازجمله کارهای مهمی که برای جشن تکلیف دخترانه لازم است انجام دهیدبه صورت تیتروار این مواردمیباشد:

  • تم ابر وفرشته
  • کمک بادکنک آرایی
  • استفاده ازریسه
  • گیف وتگ جشن تکلیف
  • ست عبادت
  • رحل وقرآن و سبیح
  • هدایای اختصاصی
  • عکاسی وفیلمبرداری

درمورد عکاسی وفیلمبرداری لازمه عرض نماییم اغلب خانواده ها دوست دارند عکسهای ماندگاری ازجشن تکلیف دخترانه بگیرند وبرای آنها یادگار بماند، لذا شما میتوانید ازآتلیه ها هم برای عکاسی وفیلمبرداری کمک بگیرید.

همچنین باید به انتخاب لباس دخترانه جشن تکلیف دخترتان نیز توجه کنید. انتخاب لباس مناسب و زیبا برای دخترتان مهم است و میتوانید با انتخاب لباسی با طراحی خاص و زیبا، او را دراین روز خاص شاد و خوشحال کنید.

همچنین برای برگزاری جشن تکلیف دخترانه، لازم است مهمانانی را دعوت کنید که ب این روز خاص شما شادی بیشتری ببخشند. باید دعوتنامه هایی با طراحی زیبا و مناسب برای جشن تکلیف دخترتان طراحی کنید و به مهمانانتان ارسال کنید.

در نهایت، بیاد داشته باشید که این مراسم یک روز خاص و بیادماندنی است و باید برای برگزاری آن به همه جزئیات دقت کرد. با برنامه ریزی و آماده سازی مناسب، میتوانید این روز را ب یکی از بهترین خاطرات خانوادگی تبدیل کنید.

تزیینات جشن تکلیف دخترانه

برای تزیین خانه یا سالن مدرسه دوراه دارید: دکور آماده اجاره کنید. ( اجاره دکور جشن تکلیف) یا اینکه خودتان با تهیه پارچه ساتن سفید ویا رنگی، تورهای سفید، روبان های متنوع، انواع بادکنک و گل های تزیینی یک دکور بسیار زیبا آماده کنید. همچنین شما میتوانید از ریسه های تم جشن تکلیف هم استفاده کنید.

ریسه جشن تکلیف دخترانه

شما میتوانید با تهیه ریسه جشن تکلیف که در طرح ها و رنگ های مختلف توسط ما به عنوان تنها فروشگاه تخصصی جشن تکلیف دخترانه در ایران عرضه میشود، میتوانید تزیینات جشن تکلیف را تکمیل نمایید

پذیرایی جشن تکلیف دخترانه

شما میتوانید واسه این مراسم کیک ها وکوکی های متنوع سفارش بدهید. معمولا هرشخصی جهت سفارش کیک خلاقیت خاص خودش رادارد. برخی ازمدل های موجود در اینترنت ایده میگیرند برخی هم بصورت سفارشی تحویل میگیرند وبرخی هم خودشان دست بکار شده وبا کمی خلاقیت طرح جدیدی رادرست میکنند.

معمولا به عنوان یک ایده، از میان طرح های کیک وکوکی های جشن تکلیف سفارش داده میشود طرح کیک باعروسک های محجبه دربین خانواده ها پرطرفدار تراست.

این عروسک های دخترانه بدلیل اینکه محجبه است حس خوشایندی به دخترها میدهد ، همچنین بعنوان یک ایده دیگر، میتوانید عکس باحجاب دخترتان را باچادر نمازش روی کیک سفارش بدهید.

همچنین، برای دخترانه می‌توانید از دکوراسیون‌هایی که برای این مناسبت در بازار وجود دارد استفاده کنید. می‌توانید از بالون‌های صورتی، سفید و نقره‌ای استفاده کنید و آن‌ها را به صورت دسته‌ای گل درآورده و در میان میزها قرار دهید. همچنین می‌توانید از چراغ‌های کوچک و شمع‌های رنگی استفاده کنید تا محیط این جشن بیشتر به چشم بیاید.

سوالات متداول

سوالات و پاسخ های جشن تکلیف دخترانه

چرا فروشگاه شادی های مذهبی را برای خرید اقلام جشن تکلیف دخترانه انتخاب کنم؟

فروشگاهی شادی های مذهبی تنها فروشگاه تخصصی جشن تکلیف دختران و پسران میباشد که با ارائه انواع پکیج های جذاب و خاص به شما برای برگذاری هرچه بهتر مراسم جشن تکلیف درمنزل یا مدرسه کمک میکند.

آیا ارسال به سراسر کشور هم دارید؟

کلیه اقلام ، پک ها و هدایا قابلیت ارسال به سراسر کشور را دارند و کسانی که درتهران و کرج باشند امکان اجاره تزئینات را نیز دارند.

برای جشن تکلیف دخترانه چه محصولاتی دارید؟

ما تمامی اقلام لازم برای برگذاری مراسم جشن تکلیف دخترانه در منزل را داریم اعم از انواع گیفت و تگ ، ریسه ، ابر و فرشته ، ست عبادت ، رحل و قرآن و تسبیح ، تزئینات جشن و هدایای اختصاصی

از چه طریقی میتوانم لوازم جشن تکلیف دخترانه خریداری کنم؟

شما همراهان گرامی میتوانید از طریق تلفن زیر با ما در ارتباط باشید: تلفن تماس: 09127166384

راه های ارتباط با ما وخرید محصولات جشن دخترانه:

شما عزیزان میتوانید از طریق تماس با شماره ما (09127166384) و یا از طریق پیام رسان ها با ما درارتباط باشید.

مشاوره رایگان: 09127166384